ژاپن و کاهش مالیات استارت آپ های کریپتو

کریپتو ژاپن

ژاپن ممکن است در سال 2023 بار مالیاتی را بر روی استارت آپ های رمزنگاری کاهش دهد

این کشور در مورد لزوم کاهش الزامات مالیاتی در ابتکارات رمزنگاری برای جلوگیری از خروج استارت آپ ها از ژاپن بحث کرد.

کریپتو ژاپن
کریپتو ژاپن

طبق گزارشات ، دولت ژاپن امکان کاهش بار مالیاتی استارت آپ های رمزنگاری را با اصلاح مالیاتی سال 2023 نشان داد تا از خروج استارتاپ ها برای راه اندازی مشاغل خود جلوگیری کند.

هیروشی میکیتانی، رئیس گروه راکوتن، در کنفرانس ابتکار جامعه دیجیتالی دولت در ماه آوریل سخنرانی کرد و به طرز وحشیانه ای از خود انتقاد کرد و گفت:

“بیشتر مردم به سنگاپور می روند زیرا شروع یک تجارت در ژاپن احمقانه است.”

سخنان میکیتانی از زمانی که نخست وزیر این کشور فومیو کیشیدا از سال 2022 به عنوان “اولین سال ایجاد استارت آپ ها” یاد کرد و قصد خود را برای حمایت از ظهور استارت آپ ها در ژاپن آشکار کرد، احتمالاً به دولت ژاپن ضربه زده است.

نخست وزیر کیشیدا همچنین خاطرنشان کرد که دولت یک فرآیند اجرایی جدید را برای ایجاد یک محیط مغذی برای استارت آپ ها برنامه ریزی خواهد کرد و تا پایان سال یک برنامه پنج ساله به این موضوع را تدوین خواهد کرد.

قانون مالیات فعلی در ژاپن

ژاپن در حال حاضر از سرمایه‌گذاران شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران فردی به‌خاطر دستاوردهای ارز دیجیتال آنها مالیات می‌گیرد.

شرکت‌هایی که دارای رمزنگاری هستند با نرخ 30 درصد برای تمام سودهای خود از دارایی‌های دیجیتال مشمول مالیات می‌شوند، در حالی که سرمایه‌گذاران فردی تا 55 درصد مشمول مالیات می‌شوند.

اصلاحات مالیاتی جدید، سرمایه گذاران شرکتی را برای تشویق ظهور استارت آپ ها هدف قرار می دهد.

اگر به‌روزرسانی مالیاتی طبق برنامه انجام شود، شرکت‌هایی که بخشی از دارایی‌های رمزنگاری شده را در اختیار دارند، آن دارایی‌ها را در ارزش‌گذاری بازار خود لحاظ نمی‌کنند و بر اساس سودهای محقق نشده‌شان مشمول مالیات نمی‌شوند.

با این حال، آنها همچنان بر اساس درآمد حاصل از فروش توکن هایی که صادر می کنند یا هر دارایی رمزنگاری دیگری که ممکن است در اختیار داشته باشند، مشمول مالیات می شوند. هیچ صحبتی در مورد تغییر نرخ مالیات سرمایه گذاران فردی وجود ندارد.

هدف قانون مالیاتی جدید پشتیبانی از فرآیندهای ICO استارت آپ های رمزنگاری است زیرا تقریباً همه آنها بخشی از توکن های بومی خود را برای خود به عنوان خزانه شرکت یا حفظ حقوق رای خود ذخیره می کنند.

ژاپن امیدوار است با مالیات نگرفتن از سودهای تحقق نیافته توکن های بومی پروژه ها، استارت آپ ها را تشویق کند تا کسب و کار خود را در آنجا راه اندازی کنند.

قانون مالیات جدید به طور مشترک توسط آژانس خدمات مالی ژاپن و وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت مورد بحث قرار می گیرد.

اصلاحات مالیاتی هنوز باید مراحل قانونی بیشتری را تکمیل کند تا همانطور که این دو نهاد مورد بحث قرار گرفتند، به روز شود.

لابی ها به دنبال چیزهای بیشتری بودند

حیاتی ترین گروه های لابی کریپتو ژاپن و برخی از اعضای دولت از تأثیرات سنگین قانون مالیات بر جامعه آگاه بوده اند.

آن‌ها در چند ماه گذشته سعی کرده‌اند محیط را معکوس کنند تا استارت‌آپ‌پسندتر شوند.

برجسته‌ترین گروه‌های لابی ژاپن، انجمن تجاری دارایی‌های رمزنگاری ژاپن (JCBA) و انجمن تبادل دارایی‌های مجازی و رمزنگاری ژاپن (JVCEA)، به‌ویژه علاقه‌مند به این موضوع بودند و پیشنهاد مالیاتی جدیدی را برای ارائه به آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) آماده کردند.

پیشنهادات آنها شامل یک تغییر بسیار جامع تر در سیستم مالیاتی فعلی رمزنگاری بود که باعث آسودگی سرمایه گذاران شرکتی و فردی می شد.

آنها امیدوار بودند که پیشنهادات آنها در اصلاحات مالیاتی 2023 گنجانده شود.

JCBA و JVCEA پیشنهاد کردند که تمام سودهای حاصل از ارزهای دیجیتال را بدون مالیات، چه محقق شده و چه محقق نشده، به دست آورند.

بر اساس پیشنهاد آنها، تنها سودی که شرکت ها از طریق سرمایه گذاری در موقعیت های کوتاه مدت کسب می کنند مشمول مالیات می شوند.

از سوی دیگر، سرمایه گذاران فردی با نرخ ثابت 20 درصد مالیات می گیرند.

 

همچنین بخوانید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *